Søg i denne blog

mandag den 2. oktober 2017


Synopsis

Digitale teknologier, Mikkel Sommer, DEP 122244.


Instruktionsvideoer til opsætning af layout i den teoriteske undervisning.

Baggrund
Jeg er uddannet tømrer samt bygningskonstruktør. I min dagligdag underviser jeg på EUC-Nordvestsjælland, her er mit primære område tømrer hovedforløbselever samt EUX og HTX elever i teknikfag samt teknologifag på A og B niveau. I denne opgave er det med afsæt i tømrer hovedforløbseleverne.

Problemstilling

Vi har altid en stor spredning på vores elevers IT kundskaber, dette er især udbredt på de tre første skoleophold. Da vi primært kun anvender digitale tegneprogrammer og elevernes bogpakke er digital, skaber det tit situationer, hvor lærerne i vores team ofte bruger meget tid på IT-problemer samt at gentage vejledninger/løsninger for en gruppe af eleverne.

Når eleverne når til det punkt, hvor de føler, de ”sidder fast” med deres opgave grundet manglende digitale færdigheder, kan dette skabe uro når læreren er optaget med at hjælpe en klassekammerat.

Med afsæt i Thinklink med tilhørende videoer vil jeg forsøge at skabe et arbejdsredskab, der først og fremmest skal give eleverne et bedre overblik omkring brugen af Skecthup samt opsætning af deres tegningsmateriale i layout. I teamet bruger vi Google+ som platform.

Derudover er det tiltænkt at kunne støtte op omkring implementering af flipped classroom. (in-class)



Valg af læringsteori
Jeg tager udgangspunkt i Kolbs Læringscyklus samt Hutters & Lundby’s Læring, der rykker.

Valg af didaktisk model
Jeg vil benytte den eDidaktiske Overvejelsesmodel.


Anvendt litteratur
Henning Romme Lund, Flipped Classroom - Kom godt igang.
Hutters, C. & Lundby, Læring, der rykker
Kobls læringscyklus, https://omvendtundervisning.wordpress.com/teori/kolbs-laeringscirkel/

Den eDidaktiske Overvejelsesmodel, http://edidaktik.evidencenter.dk/default.html

Ingen kommentarer:

Send en kommentar